شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان واکنش سوریه به حمله احتمالی اسرائیل به رفح ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی سازمان جهانی بهداشت: رفح را ترک نمی کنیم | اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد واکنش حماس به کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه اوکراین از زندانیان به عنوان نیروی جنگی استفاده می‌کند محمد اسلامی: منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه» (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل جنایت جدید صهیونیست‌ها؛ کشف سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا ارتش روسیه دو روستای دیگر را در اوکراین تصرف کرد دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری شبکه مخابرات خراسان رضوی برای مرحله دوم انتخابات در پایداری کامل قرار گرفت نتایج سفر گروسی به ایران، محور دیدار مدیرکل آژانس اتمی با میخائیل اولیانوف پاسخ حزب‌الله به حملات اسرائیل به جنوب لبنان ۷ نیروی طالبان در انفجار بدخشان کشته شدند
سرخط خبرها

روسیه: اوکراین به درخواست ایران درباره پهپادها پاسخ نداد

  • کد خبر: ۱۷۰۸۴۱
  • ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۲
روسیه: اوکراین به درخواست ایران درباره پهپادها پاسخ نداد
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفته اوکراین درخواست ایران برای ارائه شواهد درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را بی‌جواب گذاشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد امروز جمعه بار دیگر ادعا‌ها درباره استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد.  

نبنزیا در یک کنفرانس خبری قبل از آغاز نشست شورای امنیت گفت: «این اولین بار نیست که ما ادعا‌هایی را درباره استفاده از پهپاد‌های ایرانی در اوکراین می‌شنویم. این را اساساً رد می‌کنیم.»

واسیلی نبنزیا این ادعا‌ها را «بی‌اساس» خواند و گفت که هدف از طرح این ادعا‌ها گمراه کردن جامعه بین‌المللی است. او گفت این ادعا‌ها بر مبنای اطلاعات «منبع باز» و «ارزیابی‌های مبهم» مطرح می‌شوند.  

واسیلی نبنزیا تصریح کرد: «این‌ها ادعا‌هایی بی‌اساس و تلاش‌هایی آشکار برای گمراه کردن عامدانه جامعه بین‌المللی هستند. استدلال‌هایی که همکاران ما مطرح می‌کنند در برابر هیچ مداقه‌ای دوام نمی‌آورند و فاقد هر گونه زیربنای حقوقی و فنی هستند.»

این مقام روسیه تأکید کرد: «این فرضیه‌ها مبتنی بر برخی اطلاعات بازمنبع و ارزیابی‌های مبهم هستند. آن‌ها تصاویری سرهم‌بندی‌شده از لاشه‌های غیرقابل تشخیص پهپاد‌های ارائه می‌دهند. به نظر می‌رسد حتی خودشان هم درباره شواهدی که ارائه می‌دهند مطمئن نیستند. مسئله ارتباطی به واقعیت‌های عیان ندارد بلکه مسئله ارائه یک روایت سیاسی است.»

واسیلی نبنزیا در ادامه از تلاش‌های «گروهی از کشورها» که قصد دارند دبیرخانه سازمان ملل را برای انجام تحقیقات ادعایی درباره این موضوع تحت فشار قرار دهند انتقاد کرد و آن را نقض پاراگراف دوم ماده ۱۰۰ منشور سازمان ملل خواند.  

وی گفت: «امروز شاهد تلاش دیگری از سوی گروهی از کشور‌هایی که می‌شناسید هستیم. آن‌ها سعی دارند دستورالعمل‌هایی به دبیرخانه سازمان ملل برای انجام این به اصطلاح تحقیقات ارائه دهند. چنین اقداماتی مصداق نقض آشکار و صریح پاراگراف دوم ماده ۱۰۰ سازمان ملل است و با تذکر رئیس شورای امنیت که به صراحت مأموریت دبیرخانه شورای درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ را مشخص می‌کند در تناقض است.»

نماینده روسیه همچنین تصریح و تأکید کرد که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت اجازه انجام چنین تحقیقاتی را نمی‌دهد. این قطعنامه در سال ۲۰۱۵ برای تأیید توافق هسته‌ای برجام به تصویب شورای امنیت رسید.

نبنزیا گفت: «شنیدم از نماینده آمریکا پرسیدید آیا قطعنامه ۲۲۳۱ اجازه چنین تحقیقاتی را می‌دهد؟ نه اجازه چنین چیزی را نمی‌دهد، چون گروهی که از ۲۲۳۱ حمایت می‌کنند گروهی از کارشناسان نیستند. این افراد فاقد تخصص لازم برای انجام این نوع تحقیقات هستند و حتی تجهیزات لازم را برای انجام آن ندارند.»

نماینده روسیه در سازمان ملل از دبیرخانه سازمان ملل خواست به مأموریت خود پایبند بماند و تسلیم فشار‌ها از سوی برخی کشور‌ها نشود. او گفت: «ما هر گونه فعالیت‌های غیرمجاز از سوی دبیرخانه را تنش‌آفرینی عامدانه‌ای خواهیم دید که موجب تضعیف اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ می‌شود.»

او در بخش دیگری از سخنانش گفت که رایزنی‌هایی میان اوکراین و ایران درباره این ادعا‌ها انجام شد. طبق گفته نبنزیا هنگامی که ایران خواستار دور دوم این مذاکرات شد هیچ چیزی ارائه نشد.  

وی گفت: «احتمالا شما می‌دانید که یک دور گفتگو بین ایران و اوکراین برگزار شد. وقتی ایران خواستار دور دوم مذاکرات شد و از اوکراین خواست شواهد خود را ارائه دهد هیچ چیزی ارائه نشد. این خودش گویا است.»

کشور‌های غربی در ماه‌های گذشته در ادامه جنگ رسانه‌ای-تبلیغاتی علیه ایران، این کشور را به عرضه پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین متهم کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر برطرفی خود در جنگ اوکراین بار‌ها این اتهامات را رد کرده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->